Friday, June 22, 2012

Aku ini hanya hamba-Nya


In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and bloggers.

These 5 days, I kept cryin...T_T

Tak tergambar dengan kata2. 

Tak tahu nape nak tulis. Sebab banyak yang tak terucap dengan kata2 kot. Hee..

Alhamdulillah. Saye dah "ok" arini. Saat ini. Setelah a few days no food..(Xde nak gedik2 xnak makan ea.. Tapi seriously sangat hilang selera nak makan). Then berat saya turun 3kg in 4 days. hookey! Wow! Xyah nak makan2 ubat kurus badan. Dah boleh kurus da.. HEe...


Dia
Dia sangat baik
tapi dia Heartless 
heee.. mungkin pada saya je kowt
Saya suke dia
Haah saya suke dia
Dia baik
Alhamdulillah dia baik
Dia anak yang baik
Dia anak yang soleh
Saye jeles
Saya nak jadi anak yang baik macam dia juga
Tapi saya xsebaik dia
Alhamdulillah dia baik
Sebab tu saya suka dia
Saya bukan suka dia sebab dia baik je
Saya suka dia tanpa sebab
tanpa sebab
ya
perlu ke suke tu bersebab???

Walaupun dia heartless
Dia sebenarnya banyak cakap
Suke buat lawak
Tapi kadang2 saya xpaham.
heee..

Walaupun dia heartless
Dia terima saya seadanya
ye 
Dia sanggup terima saya seadanya


Saya sanggup tunggu dia
Lame pun xpe
(heee.. tapi saye selalu doa moga xde la lame sangat..:P)
Ye lame pun xpe
Saye sanggup tunggu

Saya harapkan macam fairy tale tuu
Dia akan jadi superhero yang selamatkan saya
Naik kuda dukgudukgudukk..-bunyi kuda..:P
Dia akan jadi superhero yang akan jadi imam pada saya
Saya xkesah sape dia sebelum nikah
Yang penting dia sedia berubah
Ya sedia berubah jadi hamba-Nya yang lebih baik
Tapi Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk saya dan dia
Saya dan dia hanya mampu merancang
Tapi DIA adalah sebaik2 perancang
Masa saya tahu apa yang saya dan dia rancang tidak seperti mana yang dirancang
Saya 
jadi
bukan 
diri
saya
Saya lemah
Lemah sangat
Saya nangis
Ya saya tetap manusia yang punya emosi
Saya nangis
nangis 
dan nangis lagi..
Saya tipu diri saya
Ya saya
dah sayang dia
sangat
sangat
Sedangkan saya xboleh sayang orang yang bukan halal bagi saya lagi
Tapi benar dia dah ada dalam hati saya
Camne???
Haaa.. tu memang salah saya la T_T
Mungkin ini yang Allah mahu tegur saya
Saya xboleh sayang sapasapasapasapa lebih dari saya sayang DIA


(saat ini)

Dan untuk lembutkan hati saya
sedapkan hati saya
saya ingatkan diri saya
"Aku ini hamba-Nya. Selayaknya aku ini diuji"
Mudah saya lafazkan
Pahit untuk saya telan
Serat macam telan pasir
(eh.. xpenah telan pasir lagi :P)


Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
Saya sudah ok
Insya'Allah saya semakin rasional
Terima kasih atas doa2 kalian
Mungkin juga doa dari dia
Saya bersyukur dapat sahabat2, dan akak2  
yang xjemu2
berada, layan setiap karenah saya
Saya bersyukur dapat sahabat2
yang xtinggalkan saya
cuba terima saya seadanya
yang pinjamkan telinga, untuk dengar ape yang saya nak cakap
walau merepek, diorang dengar je
yang pinjamkan bahu, untuk saya basahkan dengan air mata saya
Walau sakit kene sembam ngan muke saye (ye la saye kan berat)
Diorang diam je
Usap bahu saya
Tenangkan saya
Sampai saya lega
Sebab saya 
tetap manusia
Kadang manusia
itu hilang rasionalnya
(erm.. bagi alasan kan)
But itulah saya


Saya tipu
Kalau katakan saya tak mengharap
Tapi biarlah Allah tentukan untuk saya
Kalau benar saya asal dari tulang rusuk kiri dia
(kalau boleh scann kan senang.. :P)
Insya'Allah..Insya'Allah
Dia dan saya 
Insya'Allah bersama
Allah........................




Saya doakan
Moga saya dan dia tenang
Moga nanti  dia jadi suami yang soleh
Suami yang penyayang
Ayah yang penyayang
Semoga dia bercinta dengan zaujahnya sampai ke syurga-Nya


...........................


Saya yang menulis,



No comments: