Friday, December 31, 2010

selamat hari lahir nur haizarisha suratman!

In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and bloggers.



semalam
ya
semalam
bukan hari ini
hari ini
adalah
hari baru
semalam
adalah
memori
esok
adalah
harapan

31 Dec 2010
..................................

pagi2 guling2 atas katil sakit sangat2. ya harus bertahan! masih boleh kawal lagi.
masdiana datang awal2 untuk menghantar kunci lab.

Ya lupa. 31 Dec 2010 saya ada lab. ade kerja yang harus diuruskan.
harus membuat subculture yang terakhir bagi bacteria2 saye + ambil bacaan BOD5
+terima kasih kepada Dr. Razali sudi membukakan pintu lab analysis. so dapat la saya mengambil bacaan BOD5 saye+

.balik.

tiba di bilik blackOUT! owh.. sabar lagi. perut semakin pelik.
sue, wawi, dan atiq xde. xbalik2 owh. manekah kamu. pegi beli barang ke buat barang.
ishhh... masdiana sudah bersedia untuk menuju ke angsana untuk edar risalah sempena menjelang tahun baru. saye xdapat ikut. sakit perut semakin terasa. owhhhh.... Allah.
blackout+ semua xde + kdt abis + sakit perut guling2 = saye jadi sebak. tetiba saye nangis.
"mane korang????"
saye benar2 rase keseorangan. memandangkan 1 blok blackout. surely masing2 keluar. owh sunyinya. saye pula xmampu nak bergerak jauh. sakit sangat perut. pagi tadi dah alas perut dengan nasi lemak. masih xmencukupi ke ??? ishh.. minyak kapak sudah saye lumur habis pada tempat yang sakit. namun tiada tanda2 sakit itu mula reda.

Doa Memohon Kesabaran


Saat emosi menguasai diri, saya lupa yang DIA tetap ada dengan saya. saya beristighfar banyak2. mulut saya terkumat- kamit sambil menahan air mata dari terus merembes keluar. owh. Allah. Allah.. mengapakah lemah sangat ni?

Doa orang yang sedang sakit


Doa Nabi Ayyub A.S

Artinya :

“(Ya Allah), sesungguhnya penyakit telah menimpaku, sedangkan Engkau adalah Yang Maha Penyayang di antara para penyayang. (Ya Allah), sesungguhnya setan telah menggangguku dengan kepayahan dan siksaan”

(Q.S Al Anbiya’, 21:83 dan Shaad, 38:41)


saye cube membuat kredit advance. saya cuba menghubungi sahabat2 saya. saya cube untuk menghubungi pihak kolej untuk membuat aduan. Alhamdulillah. bilik saya tidaklah terlalu panas walaupun bekalan electric sudah terpotong sejak jam 2.++ petang tadi. saya cuba untuk menidurkan diri. dengan harapan sakit saya akan hilang selepas saya tidur. saya sempat lagi untuk menghubungi sue supaya membelikan saya susu bila pulang nanti. saya xdapat melelapkan mata. telinga saya sangat peka terhadap bunyi di sekeliling saya. dengan harapan bunyi baby white. owh.. tyme cmni la tinger saya sangat peka!

saya mula terdengar bunyi bising. Alhamdulillah. itu pasti mereka. dengan menggagahkan diri, saya terus ke bilik mereka.
"korang pegi mane?" sambil melihat kesekeliling. banyak nye barang beli.
"nak susu. sakit"
"ko dah terlewat waktu makan ni, sebab tu sakit" jawab atiq sambil mencari- cari kotak susu dalam beg2 plastik. (banyak beg plastik!) hehehe..
setibanya saye mendapat kotak susu, saye menuju ke bilik saye.
mereka sedang sibuk untuk menuju ke blok wawi yang berhadapan dengan blok saye untuk memulakan aktiviti memasak laksa. sekali lagi saye xdapat join.

blok kembali sunyi.
bila jam di laptop mendekati wakti maghrib
blok masih lagi tidak mendapat bekalan electric
saya mula hangin
+
cuak.
hari makin gelap
sekali lagi saya menghubungi pihak pentadbiran kolej.
dengan harapan cepat2 la ambil tindakan.
habis sahaja azan maghrib berkumandang
Alhamdullillah
blok kembali terang
terima kasih sebab sudi dengar aduan saya.

"owh. mane yang laen???"
nape xpanggil saye makan?
chewah. macam tuan puteri.
ade orang masakkan.
owh. bukan sengaja saya xnak tolong ya.
perut saya makin pedih.
saya menuju ke bilik air
masak air
capai maggie kari
Alhamdulillah saya dapat isi perut saya
saya mengambil bekas air saya
isi dengan half air panas n half air sejuk
cuba tuam di perut

saya cuba menguatkan diri
untuk membersihkan diri
dah xlarat
badan dah rase xselesa
perlu mandi!

seusai mandi pun mereka xpulang2 lagi
tiada sesape di aras saya
owh. sunyinya

jam menunjukkan pukul 10.++pm
owh.. xlama lagi
SELAMAT HARI LAHIR RISHA!
nape semua orang xde.
saye menggagahkan diri menulis di white board saye



punyela sedey sampai tulis camtu skali!
eeiii
xmalu!

;p

sekali lagi saya text ana

"ana, katne"

"sakit? knp?"

"aah. sakit perut sangat"

"ye ke.. ad panadol? ana xdapat datang...edar risalah lagi.. nak ana datang ke?"

siyes, saye terus nangis. xtau nape sedih sangat2!
saye terus membungkam peluk teddy kuat2.
owh.. nape sangat emosi ni!

"xpela. ana mesti penat."

"blh la.. penat gak.. ada yang xnak ambik risalah ni.. huhuhu.. ana orang 1st wish ea..
hepi besday! jangan sakit2!

thanx ana!

tapi bila

tet.tet..
message masuk
"Risha hepi becoming birthday tau.. semoga diberkati Allah...sweet 23"
-atiq-

owh.. sekali lagi saye rase sedih + geram
yup geram
haah.
geram.

tiba2...
"risha, risha...."
suara sue memanggil nama saye dengan kuat

"jom kita gi makan"

xtau nak buat muke camne tyme tu..
cepat2 lap air mate.
ngah lemah longlai
depan bilik sue

buka pintu

HAPPY BIRTHDAY RISHA!




terimakasihkalian!
(ana, sue, atiq, wawi, lina)
sayang korang!

huwaaaaAa..
sekali lagi drama tv3 cerekarama kuar!
saye menangis terharu!
diorang bertungkus lumus buatkan kek untuk saye
dalam keadaan blackout2..
laksa..
kopok..

kamu.kamu.kamu.kamu.kamu semua
TERIM KASIH sebab sudi ingat birthday saye!

"Ana! tipu sha!"

"Haa.. surprise!"

00:08: 28
"Selamat hari lahir...semoga panjang umor n murah rezeki"

owhhh.....
sedih! 00:08:28!

"sedey nampak"
"senyumlah :). selamat tahun baru. selamat hari jadi. moga dimurahkan rezeki dan bertambah amalan. moga menjadi wanita solehah. happy birthday!!"~~ amin!

tapi xtau nape sedey dan geram sangat

"Nothing 2 be sad about.. U r more matured n ready 4 da future.."

"Hei. Nape sedih2 ni? Its ur birthday. Besday girl xle sedih2."

........................................................................................................................

TERIMA KASIH

buat Illahi
saya masih diberi peluang untuk merasai umur 23 tahun
terima kasih atas anugerah islam sehingga kini
Alhamdulillah
hey! saye dah 23 tahun! owh.. xsangka!
adakah ibadah saya, amal saya setanding dengan orang yang 23 tahun beridah dan beramal??
Allah.........

buat ibu dan ayah
disebabkan kamu
saya tercipta di dunia ini
disebabkan kamu
saya telah menjadi diri saya
doakan anakmu
menjadi anak yang solehah
Ca sayang ibu dan ayah!

buat wak dan mak
terima kasih menjaga saya
terima kasih menimang2 saya sejak saya kecil
terima kasih atas jasa2 sekalian
doakan saya
doakan saya
doakan saya
semoga 1 hari saya dapat berbakti kepada kalian
mak, wak, bibik, saya sayang kamu sangat2!

buat sahabat2 + +....+
jasa kalian xkan saya lupa
terima kasih
terima kasih
terima kasih
sudi terima saya
nur haizarisha seadanya
kamu sentiasa beri harapan kepada saya
susah senang saya
kamu sentiasa ada bersama
terima kasih!

terima kasih kepada sesiapa yang wish by phone,
maaf!
saya benar2 xde kredit ketika itu!
terima kasih banyak2 atas ingatan kalian.

SYUKRAN!





1 comment:

wawi said...

terharu aku kek yg aku pukul menjadi :)