Tuesday, December 28, 2010

cakap.cakap.cakap.

In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and bloggers.

Cakap. Cakap. Saya memang banyak cakap. Urm. Tapi bukan dengan semua saya sangat ramah tamah cam penjual kat pasar tu cakap. Ntahla. Bukan saya yang memilih. Kadang- kadang saya jadi kelu. Speechless. Xley nak kuar pun sepatah kalau saya memang xbley nak masuk ngan orang tu. Even saya ni agak “friendly”.. owh. Sila la jangan perasan risha! Owh. This is for real k. Atas questionnaire yang saya perolehi, more 90% cakap saya ni friendly. Another 10% tu mungkin termasuk ngan orang2 yang wat saya speechless untuk berkata2…hee..

Bila saya rase senang ngan orang, kire cam ade chemistry la.. Chewah! Banyak bende ley jadi bahan untuk saya bercakap. Tapi kalau x tu.. ade bahan pun cam xde perasaan nak cakap. Owh.. camtu plak kan! TAPI bila saya marah. Saya kurang bercakap. Owh.. adakah ini termasuk dengan tanda2 kemurungan? Hahaha.. owh.. siyes la. Saya kurang bercakap. Saya lebih suke menyendiri. Kalau orang Tanya. Saya akan senyum tanpa kata2. Dengan harapan orang tu takkan Tanya pape lagi. Sebab tyme tu boiling point saya sangat rendah! Harus dikawal. Tyme tu saya lebih gemar baca especially artikel2 yang ley cool down kan ati saya! kalau tulis disini saye pergi berwuduk, mengucap banyak2, bace Quran, doa utk hilangkan marah- sure jadi bahan pas ni *owh, xperlu kowt! Menunjuk! owh. Ya! Sebagai perkongsian, kalau kita benar2 sedang marah, cube try perkara2 yang saya highlightkan itu ya! Insya’Allah marah kamu itu akan reda.

Berbalik dengan banyak cakap ni. Saya selalu try meremindkan diri sendiri. Walaupun selalunya gagal apabila saya berada dalam puak2 saya! “:ahaaa… gitewww.. ade puak plak kan!” Banyak bercakap tu xelok. Eh. Nape ea? Haa.. sebab, kalau banyak cakap, kadang kita ni as human being yang xterlepas dengan wat khilaf, surely banyak kita terlepas cakap, singgung hati kawan2, haa.. da berdosa. Cakap bende2 yang sia2 pun elok tau! Contohnya??? Cakap pasal artis2, mengumpat.. haaaa… opsss.. Astagfirullah. Saya selalu buat! Erm. Kadang2 TERbuat ya! Namun dosa tetap dosa risha! So equationnye lebey kurang cam ni la.

Banyak cakap banyak kesalahan banyak dosa!

KECUALI

orang yang tidak bercakap sia2.

Erm… betul x ayat ni? Erm.. layan(~~,V

Okey. Actually post kali ini matlamat utama nak bagi tau SAYE SUKE BERCAKAP!

Eh. Risha. Sila kawal2 ya! Kamu tidak mahu menjadi mak yang suke membebel kan? Xsuke jadi isteri yang cerewet kan? Xsuke jadi mak cik yang potpet2 kan?! haA.. sila222222 BERUBAH!

Heee..:)

p/s: gambar hiasan ;P

5 comments:

kang_senpai said...

(Saya akan senyum tanpa kata2. Dengan harapan orang tu takkan Tanya pape lagi)...dengan ini saya hanya akan tersenyum sampai ketelinga sahaja apabila membc post nih!

nur haizarisha suratman said...

hahaha...
blushing *^^*
(sila sepak ana. blushing2 plak!)
hehehe....:)

Unknown said...

(toreh muka.)

nur haizarisha suratman said...

erk... xpaham.

nur haizarisha suratman said...

erk... xpaham.