Wednesday, December 29, 2010

bangun.bangun.

In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and bloggers.



Bukan aku tak pernah menderita,
tapi semuanya aku simpan...
Bukan aku tak pernah kecewa,
Tapi semuanya aku pendam...
Bukan juga aku tak pernah terseksa,
Tapi semuanya aku telan...
Bukan aku tak pernah terluka,
tapi semuanya aku kapan...

KERANA APA..

Deritaku, kerana jiwa yang suka mencabar rasa...
Kecewaku, lantaran hati yang tak pernah mahu setia...
Seksaku, ekoran lidah yang tidak bijak melontar kata...
Lukaku, natijah akal yang kurang waras mentafsir deria...

Maka doa aku jadikan sandaran...
Agar jiwa boleh terisi,
menjadikan hati mampu berpaksi...
Lalu lidah jaid terpuji,
Lantas akal bisa berfungsi.

-diari SUFI-

4 comments:

kang_senpai said...

dah baca buku nih...tapi separuh jek..he3=)....nway..akak macam kecewa jek...awat?

nur haizarisha suratman said...

salam.
ye ke? bagus2. teruskan membaca k!

kecewa?
hehee.. xde la.
saje je.
la'tahzan!:)

Unknown said...

kuatt.yahh.

nur haizarisha suratman said...

ya..kuat!
jom jadi kuat!