Thursday, December 23, 2010

aku tak tahu


In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and blogger.

saya tak tahu apa yang akan berlaku sesaat dari sekarang
saya tak tahu apa yang akan berlaku 1 minit dari sekarang
saya tak tahu apa yang akan berlaku 1 jam dari sekarang
saya tak tahu apa yang akan berlaku pada keesokan hari
jadi
saya benar2 tak boleh menjangkakan apa yang akan berlaku pada hari muka saya

apa yang mampu saya lakukan?

saya hanya mampu merancang
saya hanya mampu berusaha
saya hanya mampu bermimpi
sebab impian menjadi kenyataan bermula dari mimpi
berapa ramai yang berjaya bermula dari mimpi?
RAMAI
barapa ramai yang terus bermimpi dan terus lena?
RAMAI
saya yang bagaimana?

Ya Allah
memang saya bermimpi
TAPI
saya sudah merancang
saya sudah berusaha
saya bertawakal pada-Mu
hanya pada-Mu
setiap ketetapan dan jawapan untuk saya
hanya ada pada-Mu

Ya Allah
hadiahkanlah bagi saya
REDHA
ya.
agar saya sentiasa redha dengan setiap ketetapan-Mu
ya.
agar tidak saya merungut merasa lelah ujian-Mu
ya.
agar saya bahagia dengan hidup saya.
ya.
agar Kau sentiasa REDHA denganku.
Allah.
Allah.
Allahuakbar!


1 comment:

Unknown said...

mula kan dengan mimpi.(doa tidur.)zzz.