Saturday, June 26, 2010

panjat lagi!

(yeah.. panjat.panjat. panjat lagi.. Allahuakbar!)

(di sekitar psz, utm- berehat sebentar)

salam..
ape khabar semua.
entry kali ini khas untuk merapu.
sudah berhari- hari saye tersadai di psz.
xpenah2 la rse nak rajin camni.
dan berhari- harilah juga otak saye ini cube memprocess
journal- journal yang saya bace.
naik berpinar- pinar mata ini.
kalau ibu mengandung nak muntah, loya- loya
saye pula nak muntah bace journal ni
nak memahamkannye memerlukan masa yang sangat lambat
al maklumlah otak saye benar- benar lampi dalam bab- bab ni..
tapi itu bukan merupakan penghalang bagi saya.
cehhh.. ayat semangat
owhh.... mesti semua penah dengar kan
the power of positive thinking?
kita semua ni kene la build positive thinking dalam diri kita
sebab ianya akan memandu kita untuk menuju impian kita.
sepanjang saye berada di utm ini
saya benar2 memegang prinsip ini untuk terus berdaya saing dengan yang lain
kalau sahabat- sahabat yang lain tidak punya masalah dalam memahami bab2
yang di ajarkan dalam kuliah, tiada masalah untuk menghafal..boleh cakap kalau bace last minutes pun xde hal lah...eheh..
namun saye punya masalah dalam semua itu...
menyedari kelemahan saya itu, saya mengambil langkah
dari awal untuk lebih rajin ( bukan nak puji) namun saya benar2 kena rajin
kalau nak faham. kene buat banyak latihan, kene banyak membaca.
agak tension kadang kala apabila melihat sahabat- sahabat yang lain agak relakx..
namun saya yakin, ada hikmahnya disebalik setiap kejadian.
malah saya juga yakin dan percaya bahawa jika kita berusaha bersungguh2,
insya'Allah Allah akan nampak usaha kita itu, insya'Allah keputusannya tidaklah menghampakan.
jika berlaku sebaliknya, ia merupakan ujian darinya.

berikutan dengan itu, kini saya seharusnya berusaha lebih gigih lagi.
walaupun agak tension, saya harus lawan juga perasaan ini.
yeah.. sila berusaha risha!
minggu depan 30/6/2010, pendaftaran master.
dah mula untuk buat experiment
sila bersungguh- sungguh.
agak letih saat ini.
rase ingin berehat- rehat di bilik.
huh... xpe..xelok buang mase.
huh...
chayok2!

"semoga Allah memberkati dan memudahkan segala perjalanan hidup Risha
dunia dan akhirat. ameen", insya'Allah.



No comments: