Friday, June 18, 2010

jatuh.terjatuh.......

jatuh. terjatuh.terpelecok.terlebam.tercalar.terbengkak.


17/8/2010
1) semalam semasa terkocoh2 menuju ke library (PSZ) bersama2 dengan najlaa. ketika itu sangat serabut membetulkan keadaan beg yang sangat berat, tetibe kaki saya tersadung dengan sesuatu. dan terus terseret ke bahu jalan. wahh... sakit! pedih sangat bahagian lutut.. cepat2 bangun. COVER! malunye! sangat malu. nasib baik najlaa ada..

balik bilik dengan lajunya walaupun sakit dan pedih. dalam kepala ketika itu hanyalah terbayang di my pendrive. hilang. dengan harapan saya tersalah letak dan ianya berada di bilik. bila tiba sahaja di bilik, check bahagian kaki yang pedih tu. cantik betul lakaran calar2 di kaki. then terus cari pendrive. cari.cari dan cari.. "Ya Allah jumpakanlah dengan apa yang aku cari". tapi. betul2 takde. penat sangat. terus baring atas katil.. pasang kipas. tetiba rase sedih sangat. menangis sepuas hati. "Ya Allah..jangan kau uji aku dengan ujian yang xmampu bagiku hadapi. Ya Allah, tabahkanlah hatiku ini". sedih. langsung xbuat copy kat my laptop. semuanya hilang. baru ingat nak transfer semuanya pada laptop. tapi dah terlambat. tetiba terasa pedih sangat di lutut. terus merengek cam budak kecil yang mahukan perhatian ibunya..

18/06/2010
lebih kurang jam menunjukkan pukul 2.15pm. saye melepasi beberapa foreigner di hadapan saya menuju ke masjid. wah..tetibe bolehla plak kaki saye terpelecok DI HADAPAN MEREKA! aduhhh.. nape asyik nak jatuh lagi dan memalukan diri lagiii???? mak, saye malu!


around 6.00pm. saye dan najlaa keluar dari psz. ketika menuruni tangga, saya teringat untuk menghubungi rakan saya. saya leka mencari phone saya dalam beg. ketika itulah saya tersembam jatuh dari tangga! owh tidak! di hadapan psz. saya betul2 xnak lihat sekililing saya pada ketika itu. Ya Allah, sakit sangat! kaki saya sebelah kanan sakit sangat. tapi saya gagahkan diri saya untuk terus beredar dari tempat tu dengan segera! owh.. malunya! "risha, apasal asyik jatuh je ni? tukar kain la.. lain kali jangan pakai kain ni lagi", kata najlaa. "adoyaii... najlaa, bukan pasal kain ni la.. pasal sandal ni.. dah banyak kali nak tergolek pakai sandal ni. bukan tinggi sangat pon." jawab saya.. seingat saya sepanjang saya pakai hill xde la masalah nak terpelecok or jatuh2 camni.. tapi kalau pakai sandal camni asyik nak jatuh je.. huh.. akhirnya effectnya pada kaki saya.. tyme ni la...."mak, nak urut...~~~~~".

secara kesimpulannya nak mengelakkan daripada terjatuh ni. jalan gune kaki. pandang gune mata. dengar guna telinga. FOKUS... erk.. ade kene mengena ke??? huhuhuhuhu......


2 comments:

Unknown said...

haha.kuat berangan ni.padan muka.yeaa.

nur haizarisha suratman said...

woit. manede berangan...