Wednesday, October 21, 2009

tak TERUCAP


Malam ni rase macam sunyi je.. baru lepas upload assignment ana.. our last assignment.
tetiba dengan gembiranya searching internet.. then.. nampak sesuatu. terpaku. macam kene paku. huhuhu..(masih lagi buat lawak ea..). namun.... semuanya telah tertulis.. TAHNIAH. tu je mampu cakap. rase macam lawak je. seriously xterkata. but insya'Allah akan ok esok hari. cume malam ni E.M.O sikit. xdela emo..tp ape ea??? urm..kan dah cakap xterkate. Time ni teringat sahabat2 yang selalu de bersame2 susah senang. Yup semua ni ade hikmahnya. sekarang teruskan dengan rancangan yang telah diaturkan. kita merancang. Allah yang akan menentukan. chayok2!!! (mode S.E.M.A.N.G.A.T. insya'Allah).

teringat pada pemberian seseorang ketika di
pesta konvo di padang kawat.. diri ini mengambil pemberian itu yang terletak kemas di papan kenyataan. dengan harapan tika ini semoga mendapat sesuatu daripada pemberiannya itu.

" Adik, ini pemberian istimewa akak pada adik"
sungguh, diri ini terlalu terharu.
ya terharu....

Ayat- ayat Cinta

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatanku
untuk menyintai-Mu...

Ya Rabbi,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut pada-Mu
agar tidak aku terjatuh
ke dalam jurang cinta nafsu...

Ya Rabbul 'Izzati,
jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan-Mu...

Ya Rafi',
jika aku menikmati cinta hamba-Mu,
janganlah kenikmatan itu
melebihi nikmatnya bermunajat kepada-Mu...

Ya Mu'iz,
jika aku jatuh hati pada hamba-Mu,
jangan biarkan aku
terjatuh dalam perjalanan
menyeru manusia kepada-Mu...

Ya 'Azim,
jika aku merindui hamba-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepada-Mu...



terima kasih akak
rasa sejuk dan sayu membaca bait kata2 itu

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." -Surah Al-Baqarah ayat 216

"Kamu, aku gembira buat kamu. semoga segalanya berjalan dengan lancar ya. itu doaku pada-Mu.
maAf, dirimu tidak pernah mengetahui. biarlah sekadar hanya diriku. Ya hanya diriku. itu yang terbaik."
I.T.U Y.A.N.G T.E.R.B.A.I.K



(mode UNPREDICTABLE)
yeah..sekarang LEGA.
now fokus.
final exam : good luck semua.
semoga diri ini semakin berusaha berjuang merebut cinta HAKIKI
Allah is Enough for Me





No comments: