Thursday, January 6, 2011

kau pasti akan pergi jua..

In the Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Hi all readers and bloggers.

setiap apa hadir
setiap apa yang datang
setiap apa yang ada di sisi
pasti akan pergi
pasti akan hilang


kadang ku terlupa
keluarga, sahabat,
harta, wang,
dan
macam2 lagi
segalanya
adalah
PINJAMAN

ya
PINJAMAN SHA

bila- bila masa
mereka.mereka.mereka
akan pergi

bila hilang
pasti rasa sedih
bila pergi
pasti rasa kehilangan

tapi sedarlah
setiap apa yang ada
hanya
adalah sebuah pinjaman

Allah
adakah aku bersedia
aku masih mahu memiliki
jangan Kau uji
sesuatu yang tak mampu untuk aku hadapi
benarlah firman-Nya

" Setiap bencana yang menimpa di bumi dan yang menimpa dirimu sendiri,
semuanya telah tertulis dalam kitab ( Lauh Mahfuz) sebelum Kami mewujudkannya. Sungguh, yang demikian itu mudah bagi Allah. Agar kamu tidak bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu, dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan membanggakan diri, iaitu orang- orang yang kikir dan menyuruh orang lain berbuat kikir. Barang siapa berpaling (dari perintah- perintah Allah), maka sesungguhnya Allah, Dia Mahakaya, Maha Terpuji"

- Al- Hadid, 57: 22-24-



p/s: ingin saja saya pulang ke rumah sekarang! kamu semua jaga diri baik2!
please jaga diri baik2!
saye sayang sangat2 kamu semua!
mak, ibu, ayah, abang, adik, ayang,
sahabat2 saya
saya sayang kamu
walau kuat mana sayang saya pada kamu
walau kuat mana pun saya pegang kamu
andai telah sampai waktunya
saya harus relakan kamu pergi
Allah
redhakanlah aku akan suratan-Mu

Allahuakbar!


opss lupa! to kak ann: syafakillah. jumpe next "meeting!" :)
insya'Allah.



No comments: