Sunday, November 4, 2012

takut bukan tajuk entry ini.

In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Assalamualaikum wbt to all readers and bloggers.

Sejuknye cuaca kat luar sana. Almost everyday hujan. Panas sekejap je. Tak sempat air hujan kat jalan nak kering... Hujan balik. Tengok mulan (kucing yang dibela di insyirah ini) dengan comelnya tidur dengan pelbagai jenis aksi.. menarik perhatian saya untuk tidur. 

Owh. Tidak! Ada tugasan yang belum saya siapkan! Tak boleh tidur... Mengantuk... Sejuk...Tidur... Harus lawan! heee. 

Tadi saya rasa bosan.. Nak rehatkan minda kejap. I watched korean movie yang lama saya tak tengok. I tend to skip all the cerita yang tak best, yang sedih, memang tak nak tengokla.. bile sampai part tu.. saya cepat2 skip. dan saya rasa sangat takut kalau tertengok part tu. Perasaan tu macam rase fobia, nervous, benci nak tengok. Padahal cerita je kowt. Setiap cerita yang saya dah pernah tengok.. saya akan buat macam tu. Bukan sebab nak jimat masa. Tapi saya takut. I don't know why. This is what I feel. 

Bila saya relate dengan diri dan kehidupan. Saya rasa saya memang takut tengok bende2 yang menyedihkan, cabaran. Rase macam nervous, fobia. Saya tak suka. Dalam kehidupan yang realiti, kalau saya tahulah yang saya akan hadapi kesedihan, kegagalan dalam episod kehidupan saya, dah lama saya skip. Tapi sebab tak tahukan... So saya terpaksa hadapinya dengan tabah. Sebab kehidupan kita ini ada pilihan. Samada nak gembira atau sedih. Just focus yang positive2 je. Insya'Allah yang positive tu akan Allah berikan pada kita. 



Just think my journey will goes smoothly and just do it. Control my fear, improve my weakness. Ok. da. sambung tengok cerita korea balik.. erkk.. hampeh! heee.. :P

Si merepek yang menulis,













No comments: