Tuesday, September 18, 2012

bear in mind ya^^

In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful


Hi readers,


Always bear in mind ya, we are not always on the top, someday HE will test u. When Allah give us an opportunity to be on the top everything u did like always be the best workers, kire semua tip top la.. always says alhamdulillah. With His will, u can be where u have been now. With His wills u get the position, u get the fame, u get the wealth, u get otak yang bergeliga. and again, don't forget says alhamdulillah..

Otak yang pandai, pangkat, harta dan segalanya kesenangan juga merupakan ujian dari-Nya. Allah uji dengan kesenangan untuk melihat siapa di kalangan hamba-Nya yang sentiasa bersyukur dan sentiasa mengingati-Nya di kala senang dan susah.

Bila Allah memilih kita berada di puncak kejayaan, dapat bersama-sama dengan dengan orang-orang bijak pandai, orang- orang yang soleh, janganlah sesekali kita lupa diri, memandang rendah kepada yang xberape geliga macam kita kan, yang xberape berpangkat macam kita, yang xberape beriman macam kita..

"Ko ni buat keje lembap...macam siput sedut (sambil berbunyi suuppp..suuupp :P)..."
"Asal ko ni tak faham- faham2 ye?????? Berapa kali aku nak ajar ko ya. Fade up betul aku ajar ko!"
"Eh nape dia ni tak reti-reti nak tutup aurat. kan dia tau tak tutup aurat tu dosa!"
"Perghhh..ko ni nape couple2 ni??? Ko tau x couple tu haram!"
"Tak habis- habis nak mintak sedekah! Pemalas! Tak reti keje ke?????"
"Weh, sedarlah diri sikit. Ko tu anak haram. Ade hati nak dengan anak aku??!"

Pernah tak contoh- contoh ayat di atas ni terlintas dalam pale kamu.kamu.kamu?? terkeluar dari mulut kamu.kamu.kamu?? lalu lalang dalam hati kamu.kamu.kamu. Kalau pernah.. mengucaplah panjang2...
Sebab siapa kamu sekarang adalah atas kehendak DIA. Bila-bila mase je DIA boleh tarik nikmat iman, akal yang sihat, kekayaan, otak bergeliga, keturunan yang baik-baik. Bersyukurlah pada-Nya kerna kamu.kamu.kamu. terpilih menjadi hamba-Nya yang punyai kesihatan yang baik, kaya, otak bergeliga, keturunan yang baik-baik.

Janganlah sesuke hati mencerca orang lain. Kita ni hanya hamba-Nya.. Tugas kita hanya menyampaikan secara berhikmah, kalau tak boleh sangat berdoalah untuknya.. Tengok diri, perbaiki diri. Banyak lagi yang perlu dibaiki kan. Jum same2 muhasabah diri. Lebih banyak melihat diri dari melihat kelemahan dan urusan orang lain ya.



Saya yang menaip,

No comments: