Monday, December 28, 2009

.................


Ya Allah
Aku percaya pada-Mu
Ya Allah
Aku berserah pada-Mu
Ya Allah
Hanya pada-Mu tempat untuk ku mengadu
Ya Allah
Mengapa terasa lelah dalam perjalananku ini?
Ya Allah
langit itu tidak selalunya cerah
Ya Allah
Air itu tidak selamanya tenang
Ya Allah
Berikan aku kekuatan
Berikan aku keazaman yang tinggi
Berikanlah aku petunjuk
Aku pohon pada-Mu
Tenangkanlah hatiku
Tenangkanlah hati2 insan yang ku sayangi
Lindungilah mereka Ya Maha Perkasa
Redhakanlah kami menghadapi ujian-Mu ini
Jangan Kau jadikan kami insan yang tidak mensyukuri nikmat-Mu
YA ALLAH.......
Ampunkan kami Ya Allah
Ya Allah, hilangkanlah rasa lelah ini
Hilangkanlah kedukaan dalam hati2 kami
Hilangkanlah kesedihan yang melidungi dunia kami
Kau taburilah kami dengan baja2 kegembiraan
Agar kami dapat melihat tumbuhnya pohon2 kebahagian
Ya walaupun mungkin hanya pohon yang rendang
Kami bersyukur pada-Mu
Izinkan aku untuk membantu mereka
Ya Allah
Aku pohon pertolonganmu
Pada siapakah harusku mengadu
Hanya Pada-Mu Ya Rabbi
Hanya pada-Mu
Hanya dirimu yang memahamiku
Ya Allah
Kurniakan aku kekuatan untuk senyum
Ya..Senyum
Senyum pada semua
Senyum untuk aku bangkit
Senyum untuk kepahitan ini
Ya.... Insya'Allah ia hanya sementara
Allah menyayangiku
Aku harus kuat
Aku harus yakin
Aku harus lebih berusaha
Aku harus menjadi yang terbaik
Allahuakbar!!
Allahuakbar!!
Allahuakbar!!



Kepada wanita yang bimbang dan bersedih, berbahagialah dengan dekatnya kemudahan, datangnya pertolongan Allah swt serta janji pahala yang besar dan terhapus segala dosa.

"sebaik-baik ibadah ialah sabar menunggu jalan keluar".








Cik Risha

No comments: