Thursday, August 6, 2009

+post by hafizhilmi89.blogspot.com+


NAK BUAT MAKSIAT?????

Tips untuk membuat maksiat



Suatu hari, ada seorang datang kepada Ibrahim bin Adham lalu bertanya, " Apakah syarat untuk melakukan maksiat?"


Lalu Ibrahim menjawab, "Jika anda penuhi 5 syarat ini, buatlah maksiat sepuas hati"

1. "Janganlah makan rezeki Allah". Buat beras dan air sendiri. Nak buat air, jangan guna oksigen dan hidrogen yang Allah cipta. Buat sendiri dari kosong. Kalau lulus, silalah buat maksiat sampai tak tidur.

2. "Jangan tinggal di bumi Allah". Cuba lah cari planet-planet yang boleh duduk lepak untuk buat maksiat. Eh2, Pluto pun planet yang Allah cipta. So cuba-cuba lah cipta planet baru sebagai tempat buat maksiat.

3. "Carilah tempat yang tidak dapat dilihat oleh Allah". Alamak, bukan ke Allah nampak semua walau di lubang cacing sekalipun.

4. "Kalau malaikat Maut datang hendak cabut nyawa, jangan biarkan dia naik ke rumah anda. Biarkan malaikat Maut tunggu di tangga, hingga anda bersedia untuk mati". Oh, teringat satu kisah dimana orang tu berkurung di bilik tanpa lubang sebesar jarum pun, untuk mengelakkan diri dari Malaikat Maut mencabut nyawanya.

5. "Kalau Malaikat Zabaniyah datang untuk membawa mu ke neraka, jangan ikut dia!". Aha, siapakah Malaikat Zabaniah ye, cuba bandingkan saiz perut anda dengan sayapnya. Ah, susah2 cuba bandingkan saiz perut anda dengan saiz orang tertinggi di dunia. Eh, sama-sama manusia pun confirm kena penyek sampai lumat.

Batalkan jela niat nak buat maksiat kepada Allah. Huhu..